Digipädevus
Digipädevus / digioskused on suutlikkus lahendada oma (õppe)töös digirikastatud keskkonnas ettetulevaid probleeme digitehnoloogia abil (inglise keeles digital competence, digital skills).
Digikeskkond on info-, koostöö- või suhtluskeskkond internetis, nutiseadmes või arvutis (inglise keeles digital platform).
Digiseade on digitaalne on seade, näiteks mobiiltelefon, sülearvuti, tahvelarvuti, lauaarvuti, e-luger, mängukonsool, televiisor, VR-seade, robootikaseade (inglise keeles digital device).
Digiturvalisus / digiohutus on isiku heaolu, privaatteabe ja varade kaitstus digitaalses võrgukeskkonnas (inglise keeles digital safety).
Digipädevusmudel on digipädevuse komponente kirjeldav hierarhiline/taksonoomiline või maatriksikujuline mudel (nt. ISTE NETS, DigComp, DigCompEdu) (inglise keeles digital competence framework).
Allikas: https://digipadevus.ee/sonastik
Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikes õppekavades on kirjeldatud üldpädevuste loetelus õppijate digipädevus, mida õpetaja oma ainetundidesse lõimituna peab arendama (Põhikooli riiklik õppekava, 2018; Gümnaasiumi riiklik õppekava, 2018):
- leida ja säilitada digivahendite abil infot ning hinnata selle asjakohasust ja usaldusväärsust;
- osaleda digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel;
- kasutada probleemilahenduseks sobivaid digivahendeid ja võtteid, suhelda ja teha koostööd erinevates digikeskkondades;
- olla teadlik digikeskkonna ohtudest ning osata kaitsta oma privaatsust, isikuandmeid ja digitaalset identiteeti;
- järgida digikeskkonnas samu moraali- ja väärtuspõhimõtteid nagu igapäevaelus.
Tutvu digipädevusmudeli hindamiskriteeriumitega erinevates kooliastmetes.










