Õpetajatele

Digipädevus

Digipädevus / digioskused on suutlikkus lahendada oma (õppe)töös digirikastatud keskkonnas ettetulevaid probleeme digitehnoloogia abil (inglise keeles digital competence, digital skills).

Digikeskkond on info-, koostöö- või suhtluskeskkond internetis, nutiseadmes või arvutis (inglise keeles digital platform).

Digiseade on digitaalne on seade, näiteks mobiiltelefon, sülearvuti, tahvelarvuti, lauaarvuti, e-luger, mängukonsool, televiisor, VR-seade, robootikaseade (inglise keeles digital device).

Digiturvalisus / digiohutus on isiku heaolu, privaatteabe ja varade kaitstus digitaalses võrgukeskkonnas (inglise keeles digital safety).

Digipädevusmudel on digipädevuse komponente kirjeldav hierarhiline/taksonoomiline või maatriksikujuline mudel (nt. ISTE NETSDigCompDigCompEdu) (inglise keeles digital competence framework).

Allikas: https://digipadevus.ee/sonastik

Põhikooli  ja gümnaasiumi riiklikes õppekavades on kirjeldatud üldpädevuste loetelus õppijate digipädevus, mida õpetaja oma ainetundidesse lõimituna peab arendama (Põhikooli riiklik õppekava, 2018; Gümnaasiumi riiklik õppekava, 2018):

  • leida ja säilitada digivahendite abil infot ning hinnata selle asjakohasust ja usaldusväärsust;
  • osaleda digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel;
  • kasutada probleemilahenduseks sobivaid digivahendeid ja võtteid, suhelda ja teha koostööd erinevates digikeskkondades;
  • olla teadlik digikeskkonna ohtudest ning osata kaitsta oma privaatsust, isikuandmeid ja digitaalset identiteeti;
  • järgida digikeskkonnas samu moraali- ja väärtuspõhimõtteid nagu igapäevaelus.

Tutvu digipädevusmudeli hindamiskriteeriumitega erinevates kooliastmetes.





Partnerid

  • logo-0
  • logo-1
  • logo-2
  • logo-3
  • logo-4
  • logo-5
  • logo-6
  • logo-7